Facebook zdokonaluje tlačítko „To se mi líbí“

Publikováno 22. 4. 2010

Na Facebooku je dnes skoro každý. Proto se vývojáři rozhodli využít oblíbenosti a zprostředkovat pomocí Facebooku zajímavé doplňky pro ostatní weby. Na téma – co by mohlo být možné v následujících letech – se dá napsat krásný článek, ale to si nechám spíš na někdy jindy. Dnes jen v krátkosti napíšu o funkci, která mě zaujala. A tou funkcí je tlačítko „To se mi líbí“.

Možná jste se tlačítka „To se mi líbí“ všimli na konci mých článku. A k čemu toto tlačítko slouží? Zaprvé ohodnotíte článek kladnou karmou a zadruhé se vám na zeď vašeho Facebooku pošle zpráva o tom, že vás konkrétní článek zaujal. Vidím v této funkci velký potenciál a to především z marketingového hlediska. Zaujme vás článek, pomocí tlačítka pošlete na svou zeď zprávu, že se vám líbí, zprávu uvidí vaši přátelé, kteří si článek otevřou a přečtou, případně ho také doporučí přátelům pomocí tlačítka. Tuto funkci v následujících dnes prozkouším, podívám se i na další funkce, které nabízí Facebook Developers a potom sepíši článek a výsledné resumé.

To se mi líbí“ nevzniklo jen kvůli této funkci, ale před pár dny se objevilo i místo možnosti „Stát se fanouškem“, které bylo u FB stránek. Samozřejmě na tuto změnu zareagovali uživatelé a vytvořili několik nesouhlasných skupin a stránek.

Pro zpravodajské weby a blogy to bude jistě hodně přínosné. Je otázkou, jak se tento doplněk chytí a jak ho využijí dnešní média. Jedno je ale jisté, Facebook si v pozici, ve které zrovna teď je, může dovolit „měnit“ internet.


Štítky: , , ,

Napsal izmy, v kategorii Internet, Novinky na blogu | 4 komentáře


4 komentáře k příspěvku „Facebook zdokonaluje tlačítko „To se mi líbí“”

fremy

Nemyslím si, že by přímo měnil internet, ale rozšiřuje své pole působnosti mimo vyhrazené modré pole. Své uživatele naučil vnímat obsah a oceňovat ho jednoduchým palcem nahoru a to přineslo několik problémů. Sám na sobě vidím, že na mnoho názorů, článků, fotek řeknu jen „líbí se mi“. A je to škoda, protože mít hlubší názor a vyjádřit pocit je mnohem cennější.

izmy

@fremy: Podle mě má Facebook docela dobře našlápnuto k používání jeho funkcí. Je otázkou času, kdy se dostane i do eshopů. Víc se o tom rozepíšu v dalším článku.

Martin Světlík

Tak nějak doufám, že čeští uživatelé se to nenaučí používat. A vyjma znalejších lidí BFU tyhle propojení zatím moc nepoužívají nikde. Naštěstí. Jakobych měl na zdi málo balastu. Je sice super, že se mi to líbí, ale pokud se to nezařadí do linků, tak v tom postrádám smysl. Pokud na Facebook umístím odkaz, rád se k němu později vracím. Tohle je jen takový výkřik do tmy. Čímž nezpochybňuji jeho potenciál.

No a „líbí se mi“ u fan stránek je vrchol. Pro mě naprosto nepochopitelný krok a totální zhovadilost. Pokud jsem fanouškem nějaké stránky, zřejmě proto, že jsem fanouškem daného subjektu. Ano, že to u nás nefunguje tak doslova je věc druhá. Nevím, proč by se mi měl Steve Wozniak líbit. Chci být jeho fanouškem. Alespoň že ty skupiny mají ještě členy…

fremy

Like it má nekonečný potenciál u filmových databází jako IMDb a hudebních sbírek, apod. Po úpravě stránek se oblíbený film zařadí do profilu na FB v příslušné kategorii. Pak se k nim můžu vracet a např. na IMDb zpětně ovládat.

Zanechte komentář