Ten SuperVáclav… to je virál?

Publikováno 9. 10. 2011

SuperVáclav - maník, který zakročil proti lhostejnosti a pokrytectví ve společnosti

Mezi aktuální internetovou senzaci patří bezesporu SuperVáclav. Každý o něm určitě slyšel, jeho videa se na Facebooku šíří jako mor. Pro někoho je to hrdina, pro někoho ubožák. Vše začalo videem, na kterém rozplácl hovno na tričku jednomu z pejskařů a utekl. Potom následovalo další, kde poléval kuřáky na zastávkách studenou vodou.

První video se ke mně dostalo přes přátele. Jelikož mě zaujalo, musel jsem ho přeposlat dál (jak to většinou dělám). Druhý den jsme se o tom dokonce bavili ve škole. Budí to emoce. Já třeba nemám rád lidi, kteří nechávají své psy kálet po ulicích a ani se neobtěžují to uklidit. Na druhé straně jsou moralisti, kteří způsob, jakým se rozhodl situaci SuperVáclav řešit, odsuzují. Stejně tak případ s kouřením na zastávkách. Jestli mu fandíte nebo na něj nadáváte – o to vůbec nejde, důležité je, že se o tom mluví!

Když si SuperVáclav vytvořil svou stránku, na které zveřejnil nákresy svého kostýmu, přídal si Twitter a RSS feed svého blogu (a to nemluvím o těch reklamách v horní a dolní části stránky), začal jsem propadat menší paranoie. Co když je to „fake“? Co když je to dobře promyšlená virální reklama? Ještě ten den (4.10.) jsem psal kamarádovi, že se mi na tom všem něco nezdá. Se sarkastickým tónem jsem mu poslal zprávu „jestli to bude fake, všem se vysměju 😀“.

Je čas přejít k faktům – doménu má zaregistrovanou Václav Procházka (Praha 2, Oldřichova 19, 128 00 – ale to není tak podstatné) u společnosti Active24. Na hlavní stránce má dvě reklamy na Active24. Stránky patří údajně Active24 a evidentně je dělala internetová agentura Cognito.cz. První video s hovnem je točeno „přímo z očí“ a bylo na YouTube nahráno 29.9. Druhé video zachycuje to samé, jen s tím rozdílem, že ho natočil pár sedící na lavičce. Na YouTube opět stejný datum a ještě k tomu byl účet pouze s tímto videem (teď už je bohužel smazáno z důvodu „projevu nenávisti“, nicméně se na obě můžete stále podívat). Kostým je na amatéra až moc propracovaný. Stejně tak webové stránky od Cognito.cz nemohly být levnou záležitostí. Na iDnes.cz a Novinky.cz se objevilo už několik (PR) článků o SuperVáclavovi. Dokonce byly poskytnuty rozhovory. Skutečně by na to měl normální člověk čas? Nemyslím si…

Teď už mě jen zajímá, kdo za touhle virální reklamou stojí. Stále se setkávám s lidmi, kteří tomu věří a nejsou schopni se na to dívat i z jiného úhlu. Ale jak jsem sliboval, veřejně se všem, kteří tomu věřili/věří vysmívám! 😀


Štítky: , , , , , , , ,

Napsal izmy, v kategorii Internet, Moje názory | 10 komentářů


10 komentářů k příspěvku „Ten SuperVáclav… to je virál?”

fremy

Jediné co jsem do přečtení tohoto článku u něm věděl je jméno. Dnes jsem si tedy pustil pár videí a z těch reklamních virálů jsem už tak zblblý, že mě to napadlo ihned. Takže jen vyčkám, kdo za tím stojí a budu se bavit zákulisními informace po skončení akce. Ovšem virál jako takový už to je, když videa mají velkou sledovanost a přeposílají se skrze sítě.

Olda

Virál, nevirál, je to sranda.
A kdyby to byl virál, zajímalo by mne na co to je „reklama“. Na boty ve kterých zdrhá? Na masku? Na doménu / hosting / kameru na helmě?
Nebo si to zaplatilo město Praha jako obranu proti kuřákům a pejskařům?

Aron_Didek

SuperVáclava znám osobně, již přes 10 let, nevylučuji tvojí hypotézu. Má velmi blízko k filmové a reklamní branži. Co je vše zatím nevím, ale věřím, že se to brzy dozvíme…..každopádně je to určitě snaha získat traffic 😉

Kenn

Já bych se přikláněl k reklamě na Active24. Ty barvy, doména, hosting…

honza

zde to zase působí jako reklama na komwag.. vzhledem k tomu, že se o tom píše i v zahraničních médiích, tak by to nebyla špatná strategie jak výhodně propagovat vysavač hoven do zahraničí http://jdem.cz/r8rz2

izmy

Tak je to jasný – http://www.youtube.com/watch?v=SKaKEU6Hc38 – podívejte se na SuperVáclava bez masky 😉

Je SuperVáclav fake? Proč si myslet, že ano | mirekm.cz

[…] Objevují se například také názory, že má moc dobrý kostým na to, aby to bylo „jen tak“, a spousta dalších. Stačí jen se trochu po internetu porozhlédnout. Ze článků věnovaných tomuto názoru na věc doporučuji např. Ten SuperVáclav… to je virál?. […]

Carl114

Podobné reklamy jsou teď in. Jelikož je možné, že je člověk hned nerozezná a posílá dál, mluví o nich a tak dále. Většinou její účel není hned jasný, to je jen proto, aby se o ní ještě více psalo. Prostě sociální reklama :).

Jako podobné můžu uvést falešného Mareše nebo Kazmovo reklamu na Rytmuse při vydání jeho desky (kterou mimochodem mám a je hrozná xD).

SuperVáclav – fake a reklama potvrzena | mirekm.cz

[…] Článek na stejné téma na blogu Izmus.cz, kde blogger správně odvodil souvislost s Active24 (tímto gratuluji ) […]

Zanechte komentář